- Programın genel yapısıyla ilgili temel elemanları tanır.
- Programın genel yapısıyla ilgili temel elemanları kullanır.
- Yeni yayın oluşturur.
- Yayın türlerini ayırt eder.
- El ilanı oluşturur.
- Oluşturduğu el ilanını biçimlendir.
- Oluşturduğu el ilanını yayınlar.
- Boş yayın oluşturur.
- Oluşturduğu yayını biçimlendirir.
- Web sayfası oluşturur.
- Web sayfasına gezinti çubuğu ekler.
- Gezinti çubuklarını biçimlendirir.
- WEB GÜNLÜĞÜ (BLOG) (5 Soru Çıkacak)
- Web günlüğü oluşturur.
- Web günlüğüyle ilgili temel işlemleri yapar.
- SES VE VİDEO DÜZENLEME PROGRAMLARI (15 Soru Çıkacak)
- Bilgisayarlarda ses kayıt yöntemini ve araçlarını açıklar.
- Windows ses kaydedicisi ile ses kaydı yapar ve oynatır.
- Profesyonel bir ses kayıt programı ile ses kaydeder ve özelliklerini düzenler.
- Ses kanallarını ve kayıt kalitesini tanır.
- Sesi kırpar, temizler, ses efektlerini ekler, ses dosyasını kaydeder.
- Ses kayıt ve uygulama çalışmaları yapar.
- Podcasting kavramını açıklar, ses kaydını internette paylaşır.
- Windows Movie Maker programını öğrenir.
- Programda proje oluşturur.
- Görüntü, ses ve resim dosyalarını programa aktarır, düzenlemeler yapar.
- Sahneler arasında geçişler ekler.
- Oluşturulan filmi önizler ve değişik formatlarda kaydeder
- İnternet üzerinden video paylaşımı yapar.
- ÇEVRİMİÇİ YARDIMLAŞMA ARAÇLARI (15 Soru Çıkacak)
- Çevrimiçi yardımlaşmalı çalışma araçlarını tanır.
- Google Dokümanlar ile Kelime belgesi oluşturur.
- Oluşturduğu Kelime belgesi ile ilgili temel işlemleri yapar.
- Google Dokümanlar ile Tablo belgesi oluşturur.
- Oluşturduğu Tablo belgesi ile ilgili temel işlemleri yapar.
- Google Dokümanlar ile anket oluşturur.
- Google Takvim ile grup çalışma programlarını düzenler.
- Sosyal ağı tanımlar.
- Sosyal ağlarda hesap oluşturur.
- BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM (10 Soru Çıkacak)
- Bilgisayarın eğitimde kullanma amaçlarını açıklar.
- Öğrenme kuramlarını açıklar
- Öğretme kuramlarını açıklar.
- Çoklu ortam (Multimedia) özelliklerini açıklar.
- Benzeşimlerin (Simülasyon) özelliklerini açıklar
- Sanal gerçeklik özelliklerini açıklar.
- BDE’de öğretmen rollerini açıklar.
- BDE’de öğrenci rollerini açıklar.
- BDE’nin yararlarını ve zararlarını açıklar.
- Ders yazılımlarının özelliklerini açıklar.
- Tasarım ilkelerini ürün üzerinde tanımlar.
- Grafik ara yüzün tasarımı ilkelerini ürün üzerinde açıklar.
- Esneklik ilkelerini ürün üzerinde açıklar.
- Etkileşimlilik ilkelerini ürün üzerinde açıklar.
- Kullanabilirlik ilkelerini ürün üzerinde açıklar.
- Geliştirme süreci ilkelerini ürün üzerinde açıklar.
- Görsel-işitsel öğelerin tasarımı ilkelerini ürün üzerinde açıklar.
- Metne dayalı öğelerin tasarımı ilkelerini ürün üzerinde açıklar.
- Video öğelerinin tasarımı ilkelerini ürün üzerinde açıklar.
- BDE’de Yaygın formatların özelliklerini açıklar
- Öğretici yazılımların özelliklerini açıklar.
- Alıştırma-tekrar-geribildirim yazılımlarının özelliklerini açıklar.
- Benzeşim yazılımları özelliklerini açıklar.
- Eğitsel oyun yazılımlarının özelliklerini açıklar.
-ÖĞRENME
YÖNETİM SİSTEMİ (5 Soru Çıkacak)
- Öğrenme yönetim sistemini açıklar.
- Gazi Üniversitesi açık ders kaynaklarına erişim yapar.
- Açık ders kaynakları sisteminin arayüzünü tanır.
- Oluşturulan derslere kaynak ekler.
- Öğrenciler için yükleme bağlantısı hazırlar.
- Öğrenme yönetim sistemi içinde blog kullanır
- Öğrenme yönetim sistemi içinde Wiki kullanır.
- Öğrenme yönetim sistemi içinde tartışma forumları oluşturur ve forumlara katılır.
- Öğrenme yönetim sistemi uygulaması yapar.
-EĞİTİM
YAZILIMI DEĞERLENDİRME (12 Soru Çıkacak)
- BDE yazılımlarının genel değerlendirme ilkelerini açıklar.
- BDE yazılımlarının genel değerlendirme ilkelerini yazılımlar üzerinde açıklar.
- Eğitim yazılımında olması gereken özellikleri açıklar.
- Eğitim yazılımının sahip olduğu eğitim yönteminin konu içeriğine uygunluğunu açıklar.
- Eğitim yazılımının sahip olduğu eğitim yönteminin öğrencilere uygunluğunu açıklar.
- Öğretilen konuyu uygulamaya koyacak yöntemlerin en etkili kullanımının nasıl olduğunu açıklar.
- Ders süresinin yazılımın sunduğu içeriğin süresine uygunluğunu açıklar.
- Konunun zorluk seviyesinin öğrenci seviyesine uygunluğunu açıklar.
- BDE yazılımlarında Motivasyon elemanlarını açıklar.
- İçsel motivasyon elemanlarını tanımlar.
- Bilgisayar korkusunu azaltan elemanları tanımlar.
- BDE yazılımında öğrenciyi teşvik eden elemanları tanımlar.
- BDE yazılımında öğrenci ilgisini çeken elemanları tanımlar.
- BDE yazılımında işbirliği imkanlarını tanımlar.
- Motivasyonun öğrenme seviyesine uygunluğunu tespit eder.
- Teşvik seviyesinin öğrenme seviyesine uygunluğunu tespit eder.
- BDE yazılımlarının etkileşim elemanlarını açıklar.
- Etkileşim sıklığını açıklar.
- Anlamayı güçlendiren öğeleri belirler.
- Hatırlamayı güçlendiren öğeleri belirler.
- Transferi güçlendiren öğeleri belirler.
- Etkileşim türlerini yazılım üzerinde tanımlar.
- Fikir paylaşımı araçlarını BDE yazılımları üzerinde tanımlar.
- BDE yazılımlarında kullanılan ortamlar ile onların tasarımlarında kullanılan öğrenme ilkeleri ile ilişkisini açıklar.
- Kullanılan ortamlar (metin, resim, ses animasyon, video gibi) içerikle ilişkisini açıklar.
- Kullanılan ortamlar hedeflenen kazanımlara uygunluğunu açıklar.
- BDE yazılımlarında Kontrol ve tasarımlarında kullanılan kontrol ilkelerini açıklar.
- BDE yazılımlarında Konu içeriğinin uygunluğunu alt elemanlarına ayırarak açıklar.
- Yazılımın hedef kitlesi öğrenci özelliklerini tanımlar.
- İçeriklerle ilgili ön gereksinimlerini tanımlar.
- Hedef ve kazanımları tanımlar.
- Hedef ve kazanımların MEB müfredatına uygunluğunu açıklar.
- BDE yazılımlarında Metin öğelerinin öğrenme ile ilişkisini açıklar.
- BDE yazılımlarında Dil özelliklerini değerlendirme ilkelerini doğru kullanır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder