Final İçeriği

- MS PUBLISHER (15 Soru Çıkacak)
  • Programın genel yapısıyla ilgili temel elemanları tanır.
  • Programın genel yapısıyla ilgili temel elemanları  kullanır.
  • Yeni yayın oluşturur.
  • Yayın türlerini ayırt eder. 
  • El ilanı oluşturur.
  • Oluşturduğu el ilanını biçimlendir.
  • Oluşturduğu el ilanını yayınlar.
  • Boş yayın oluşturur.
  • Oluşturduğu yayını biçimlendirir.    
  • Web sayfası oluşturur.
  • Web sayfasına gezinti çubuğu ekler.
  • Gezinti çubuklarını biçimlendirir.
- WEB GÜNLÜĞÜ (BLOG) (5 Soru Çıkacak)
  • Web günlüğü oluşturur.
  • Web günlüğüyle ilgili temel işlemleri yapar.
- SES VE VİDEO DÜZENLEME PROGRAMLARI (15 Soru Çıkacak)
  • Bilgisayarlarda ses kayıt yöntemini ve araçlarını açıklar.
  • Windows ses kaydedicisi ile ses kaydı yapar ve oynatır.
  • Profesyonel bir ses kayıt programı ile ses kaydeder ve özelliklerini düzenler.
  • Ses kanallarını ve kayıt kalitesini tanır.
  • Sesi kırpar, temizler, ses efektlerini ekler, ses dosyasını kaydeder.
  • Ses kayıt ve uygulama çalışmaları yapar.
  • Podcasting kavramını açıklar, ses kaydını internette paylaşır.
  • Windows Movie Maker programını öğrenir.
  • Programda proje oluşturur.
  • Görüntü, ses ve resim dosyalarını programa aktarır, düzenlemeler yapar.
  • Sahneler arasında geçişler ekler.
  • Oluşturulan filmi önizler ve değişik formatlarda kaydeder
  • İnternet üzerinden video paylaşımı yapar.
- ÇEVRİMİÇİ YARDIMLAŞMA ARAÇLARI (15 Soru Çıkacak)
  • Çevrimiçi yardımlaşmalı çalışma araçlarını tanır.
  • Google Dokümanlar ile Kelime belgesi oluşturur.
  • Oluşturduğu Kelime belgesi ile ilgili temel işlemleri yapar. 
  • Google Dokümanlar ile Tablo belgesi oluşturur.
  • Oluşturduğu Tablo belgesi ile ilgili temel işlemleri yapar.
  • Google Dokümanlar ile anket oluşturur. 
  • Google Takvim ile grup çalışma programlarını düzenler.
  • Sosyal ağı tanımlar. 
  • Sosyal ağlarda hesap oluşturur.  
- BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM (10 Soru Çıkacak)
  • Bilgisayarın eğitimde kullanma amaçlarını açıklar.
  • Öğrenme kuramlarını açıklar
  • Öğretme kuramlarını açıklar.
  • Çoklu ortam (Multimedia) özelliklerini açıklar.
  • Benzeşimlerin (Simülasyon) özelliklerini açıklar
  • Sanal gerçeklik özelliklerini açıklar.
  • BDE’de öğretmen rollerini açıklar.
  • BDE’de öğrenci rollerini açıklar.
  • BDE’nin yararlarını ve zararlarını açıklar.
  • Ders yazılımlarının özelliklerini açıklar.
  • Tasarım ilkelerini ürün üzerinde tanımlar.
  • Grafik ara yüzün tasarımı ilkelerini ürün üzerinde açıklar.
  • Esneklik ilkelerini ürün üzerinde açıklar.
  • Etkileşimlilik ilkelerini ürün üzerinde açıklar.
  • Kullanabilirlik ilkelerini ürün üzerinde açıklar.
  • Geliştirme süreci ilkelerini ürün üzerinde açıklar.
  • Görsel-işitsel öğelerin tasarımı ilkelerini ürün üzerinde açıklar.
  • Metne dayalı öğelerin tasarımı ilkelerini ürün üzerinde açıklar.
  • Video öğelerinin tasarımı ilkelerini ürün üzerinde açıklar.
  • BDE’de Yaygın formatların özelliklerini açıklar
  • Öğretici yazılımların özelliklerini açıklar.
  • Alıştırma-tekrar-geribildirim yazılımlarının özelliklerini açıklar.
  • Benzeşim yazılımları özelliklerini açıklar.
  • Eğitsel oyun yazılımlarının özelliklerini açıklar.
-ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMİ (5 Soru Çıkacak)
  • Öğrenme yönetim sistemini açıklar.
  • Gazi Üniversitesi açık ders kaynaklarına erişim yapar.
  • Açık ders kaynakları sisteminin arayüzünü tanır.
  • Oluşturulan derslere kaynak ekler.
  • Öğrenciler için yükleme bağlantısı hazırlar.
  • Öğrenme yönetim sistemi içinde blog kullanır
  • Öğrenme yönetim sistemi içinde Wiki kullanır.
  • Öğrenme yönetim sistemi içinde tartışma forumları oluşturur ve forumlara katılır.
  • Öğrenme yönetim sistemi uygulaması yapar.
-EĞİTİM YAZILIMI DEĞERLENDİRME (12 Soru Çıkacak)
  • BDE yazılımlarının genel değerlendirme ilkelerini açıklar.
  • BDE yazılımlarının genel değerlendirme ilkelerini yazılımlar üzerinde açıklar.
  • Eğitim yazılımında olması gereken özellikleri açıklar.
  • Eğitim yazılımının sahip olduğu eğitim yönteminin konu içeriğine uygunluğunu açıklar.
  • Eğitim yazılımının sahip olduğu eğitim yönteminin öğrencilere uygunluğunu açıklar.
  • Öğretilen konuyu uygulamaya koyacak yöntemlerin en etkili kullanımının nasıl olduğunu açıklar.
  • Ders süresinin yazılımın sunduğu içeriğin süresine uygunluğunu açıklar.
  • Konunun zorluk seviyesinin öğrenci seviyesine uygunluğunu açıklar.
  • BDE yazılımlarında Motivasyon elemanlarını açıklar.
  • İçsel motivasyon elemanlarını tanımlar.
  • Bilgisayar korkusunu azaltan elemanları tanımlar.
  • BDE yazılımında öğrenciyi teşvik eden elemanları tanımlar.
  • BDE yazılımında öğrenci ilgisini çeken elemanları tanımlar.
  • BDE yazılımında işbirliği imkanlarını tanımlar.
  • Motivasyonun öğrenme seviyesine uygunluğunu tespit eder.
  • Teşvik seviyesinin öğrenme seviyesine uygunluğunu tespit eder.
  • BDE yazılımlarının etkileşim elemanlarını açıklar.
  • Etkileşim sıklığını açıklar.
  • Anlamayı güçlendiren öğeleri belirler.
  • Hatırlamayı güçlendiren öğeleri belirler.
  • Transferi güçlendiren öğeleri belirler.
  • Etkileşim türlerini yazılım üzerinde tanımlar.
  • Fikir paylaşımı araçlarını BDE yazılımları üzerinde tanımlar.
  • BDE yazılımlarında kullanılan ortamlar ile onların tasarımlarında kullanılan öğrenme ilkeleri ile ilişkisini açıklar. 
  • Kullanılan ortamlar (metin, resim, ses animasyon, video gibi) içerikle ilişkisini açıklar.
  • Kullanılan ortamlar hedeflenen kazanımlara uygunluğunu açıklar.
  • BDE yazılımlarında Kontrol ve tasarımlarında kullanılan kontrol ilkelerini açıklar.
  • BDE yazılımlarında Konu içeriğinin uygunluğunu alt elemanlarına ayırarak açıklar.
  • Yazılımın hedef kitlesi öğrenci özelliklerini tanımlar.
  • İçeriklerle ilgili ön gereksinimlerini tanımlar.
  • Hedef ve kazanımları tanımlar.
  • Hedef ve kazanımların MEB müfredatına uygunluğunu açıklar.
  • BDE yazılımlarında Metin öğelerinin öğrenme ile ilişkisini açıklar.
  • BDE yazılımlarında Dil özelliklerini değerlendirme ilkelerini doğru kullanır. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder